diumenge, 8 de gener del 2012

Singapur

Sense esperar-m'ho aquesta ciutat m'ha agradat molt.. potser perquè justament no m'hi esperava res, només pensava fer una parada tècnica i una estada una mica improvisada.

Singapur és el país més petit del sud-est asiàtic, i tot i ser una República, veus que hi han una sèrie de detalls que et fa pensar que no va ben bé per aquí la cosa...
És un dels països més rics dels món i això es nota només passejant.. Hi ha representació de totes les principals empreses i bancs, i pots trobar qualsevol cosa que t'imaginis i de qualsevol color!

Com a la resta dels països que he vist fins ara, a cada racó s'amaga algun contrast sorprenent.. aquí canvies de carrer i apareixes al cor de la Xina o davant dels autèntics espectacles de Bollywood a l'Índia!

El que més sorprèn és la netedat de la ciutat, lo respectuosa que és la seva gent i el silenci dels seus carrers... i els gratacels que no aixeques prou el cap per poder veure on acaben.

Com m'ha dit algú, és com la Nova York d'aquesta part d'Àsia!

La City
Per increïble que sembli, quasi no hi ha tràfic. Tenen un servei de transport públic dels de veritat!



Destaca molt com a ciutat moderna sobretot per la seva arquitectura.

Vista del districte financer des de Marina Bay.



I gires la cantonada i et trobes amb una mesquita.



Una esglèsia catòlica xinesa. Aquesta comunitat és molt important a la ciutat i segons diuen són els que tallen el bacallà...

Amb el districte financer darrera.

Enmig d'un camp de rugbi.. aquest sí que és un esport que no hagués dit mai que practiquessin aquí!  ...ni me'ls imagino...

Lau Pa Sat



Aquest hotel en forma de vaixell és dels edificis que més impressionen de Singapur.

Si mires cap a una banda..

I si mires cap a l'altre.

Rèplica de la sínia que hi ha a Londres i a la dreta l'edifici de la ciència.
Xinatown
Increïble recòrrer aquests carrers plens de parades.



Botiga xinesa de decoració.

El 23 de Gener entra el nou any xinès.. i aquest serà l'any del drac.. Jo també vaig nèixer en un any del drac, ho sigui que de totes totes ha de ser un gran any!!!

Sri Mariamman Temple. Aquest temple hindú és el més gran i antic de Singapur, i obre les seves portes a qualsevol persona que el vulgui visitar. Ha estat declarat com a Monument Nacional. El temple està dedicat a la deessa Mariamman a qui es venera per prevenir la malaltia i la mort.





La Torre de l'entrada al temple està decorada amb escultures d'animals mitològics, déus i deesses. La Torre és visible a gran distància perquè els fidels no necessitin entrar al temple per dirigir les seves oracions.

Els colors, les representacions i els símbols no deixen indiferent a ningú.

Tot està perfectament treballat al detall.



Temple i museu budista on es guarda una relíquia de Buddha.

Representacions, llum i colors.



Hi ha diferents altars amb diferents representacions.

M'hagués agradat jugar.. però ho veia complicat.

Crec que era una parada xinesa de dolços...

Districte Financer (CBD)
 No hi caben més edificis i més junts??



 El districte financer arriba fins la badia.

 El Merlion, tot un símbol de la ciutat.

 El Merlion té cap de lleó i cos de peix, i representa la fusió entre el caràcter de la gent d'aquesta terra i la seva associació amb el mar. De fet Singapur prové del malaio i significa Ciutat-Lleó.

 Passeig del riu.

Sobte veure aquestes casetes de colors i just al darrera els edificis gegants.

Little India
Cases típiques. 



 Quan passejava per Little India em vaig adonar que només hi havien homes! Em van explicar que bàsicament en aquest barri només hi viuen els homes que venen a treballar i que tenen les seves famílies a l'Índia.

 Vaig treure un moment el cap per la porta d'un centre budista i de seguida em van convidar a entrar i a assistir a una de les seves celebracions. I clar, jo que "donde fueres, haz lo que vieres" doncs em vaig quedar allà asseguda entre ells. La veritat és que va ser una experiència molt molt interessant i em van deixar fer les fotos que volgués i inclús gravar-ho!. 









 Les diferents representacions.


Altres coses...
Vaig trobar aquesta botiga d' special cameras que tan m'agraden!

La fisheye 2!!


I ja per últim les senyals que més m'han sorprès/agradat de Singapur: 
Que no puguin entrar gossos vale... gats, bueno... però qui ve amb un canari???

Com veieu no s'estan d'òsties...



Ni pescar, ni passejar el gos, ni anar en patins ni en bici... vaja que no et deixen fer res...


Curiositats de Singapur:
- Tema xiclets ( boníssim).. Ja quan omplia la butlleta pel visat vaig veure que prohibia portar una certa quantitat de xiclets.. en aquell moment vaig pensar que chewing gum deuria tenir algun altre significat que jo desconeixia.. però no! a Singapur estan prohibits els xiclets!!!! L'explicació "oficial" és que la gent els enganxava a les portes del metro, que encallaven les portes i provocaven retards.. sí, clar! i jo m'ho crec!!!
- La majoria dels habitants de Singapur són nascuts al mes d'octubre.. és cert, no m'ho invento... Què deu passar el mes de gener que jo no me'n he enterat???
- Singapur té 63 illes més i la majoria estan deshabitades.


I des d'aquí envio un petó molt gran a l'Aurélie T. et l'Aurélie B. per tota la companyia que m'han fet a Singapur! Gros bisous!!!!

I petons per tots vosaltres també! Muaaà!!!

Anna

8 comentaris:

  1. Eiii! A part de les interessants narracions que ens fas, estic descobrint que ets una fotògrafa collonuda. Quan tornis,quedem un dia per anar a fer fotos, ok?

    ResponElimina
  2. jajajaj apa! tu que te les mires amb bons ulls!!! Però moltes gràcies!
    Clar que sí! ens queda pendent anar a fer fotos a La Fageda!
    Petons a tots,
    Anna

    ResponElimina
  3. Si, si, si... que està pendent la Fageda! M'encanta Singapour, quina canya de ciutat. El pròxim viatge s'ha d'anar a Singapour!! Quins colors més xulus...
    Per cert, el temple aquests que es veu des de la llunyania em fa pensar amb les falles de València (mira, diga'm atea, però és el que m'ha vingut al cap...). I els edificis típics al mig de la City i dels gratacels? Quina canya, és un contrast brutal...
    No hi ha desperdici, molt, molt, molt il·lustratives i concretes. Estic contenta que tot i la parada tècnica com a mínim hagis pogut viure la intensitat d'aquests petit gran país.
    I, per cert, encara queda gent bona al món! ;))))

    ResponElimina
  4. Curiós això dels xiclets... La pregunta és com al visat dels EUA, on et demanen si has anat allà a atemptar contra els EUA??? jajajaja
    Preguntes del visat a Singapur:
    Està en possessió d'una quantitat superior a 2 paquests de xiclets de 10 unitats? Pensa mastegar-los tots a la República de Singapur? Un cop mastegats, què en pensa fer? jajajajajajaja
    Aixxx, es que no em pots explicar aquestes coses, que el meu cap comença a fer-se pel·lícules...A mi ja m'haurien detingut per terrorista "mastegadora" Jajajajajajaja

    ResponElimina
  5. Bel!! què faria sense tu???!!! No saps com ric amb els teus missatges!!
    Doncs la cosa no va en broma.. que et poden posar una multa important pels xiclets! Ah, i només en venen a les farmàcies i són els de nicotina..

    Un petó molt gran!!

    ResponElimina
  6. Ostres nena, em quedo fascinada amb les teves fotos! Son boníssimes e!! M'ha agradat molt Singapur!!

    Ala, a seguir viajando! te sigo los pasos, dont forget it!!

    Un petoneeeet!

    ResponElimina
  7. Nena, felicitaaaaaaaaaaaaaaaats!
    Tornes a tenir el cap sota l'aigua, eh?! Quina tia!
    I bé, digues, ja t'has autocomprat un pastís ben gros? Envia'ns-en un trosset.

    A i A

    ResponElimina
  8. Sonia!!! Pots anar dient tu... he vist les fotos del vostre viatge als EEUU i n'hi ha d'impressionants!! Moltes gràcies i petons!!

    A i A!!! Moltes gràcies!!! Com ha anat la torna d'Etiòpia?? Ja tinc apuntada com a possible destinació si em desvio una mica del mapa!
    Molts petons als dos!

    ResponElimina