dimecres, 21 de desembre del 2011

Malapascua Island - Cebú Island - Filipines

Malapascua Island, benvinguts a l'illa de la calma...
Aquesta illa té uns 4km de llarg i tot és platja... no hi ha ni un sol camí, no hi ha cap poblat nadiu... res... a banda i banda de l'illa l'únic que hi ha són centres per fer immersió i on allotjar-te. 
Ja abans d'arribar-hi, xerrant amb la gent que et trobes pel camí, veus que el 90% o més dels filipins no saben ni de quina illa els hi parles ni tampoc on és... vaja, que em van donar unes esperances de trobar-la...
Però aquests llocs són els que jo busco... per molt lluny i perduts que estiguin.. 

L'illa lletja, lletja diríem que no és... sembla que hagin arrencat un altre tros de paradís i l'hagin deixat allà mig.
I res, lo de sempre.. he fet mooltes immersions ( i les moltes que he deixat de fer.. he agafat un "gripassu" i una infecció d'orella), he passejat per les platges, he descansat molt i he menjat tan bé...

Vistes des d'on m'allotjava.

La platja de la Reconquista.

Aquestes són les típiques barques filipines que serveixen per tot: per portar-nos a fer immersió, de taxi, de barca de pesca...



Des de la platja.

L'altre platja ( aquesta no sé el nom).



Com ja estic establint com a tradició, me'n vaig a jugar amb els nens de la platja.

Aquí tens més probabilitats de que et caigui un coco al cap que no que et mossegui un tauró.







 No havia vist mai el fenomen de les marees! La platja recula fins a 100 metres depenen de l'hora del dia!

Bucòlic eh?!

 Des de la nostra barca.

 La proa i a on ens equipem.

 La popa i a on descansem.

 Arribant a la platja... i "a la vieja usanza".. remant amb el bambú.

Arribar i veure això no té preu.. (es veu com entelat perquè la càmara està encara dins la carcassa submarina!)





Segons quina marea hi hagués, havíem de fer transbord i arribar en aquesta altre.

 Més vistes des del mar.



I como no... algunes de sota aigua! 
M'he passat la meitat del temps a sota l'aigua i encara m'emociono com si fos la primera immersió...
Una estrella de mar de les mil diferents que hi ha.

 Diferents "coses marines".



 I els nudibranquis que no faltin.



Aquí els nemos són molt més agressius que els nemos malasius.. se t'encaren i et venen directe a la càmera!!!

Els catfish.. tan macos... 

 Això és una closca d'alguna cosa que encara no he descobert que és.. és molt curiosa aquesta flor que fa... i fa ben bé un pam!

 Vaig estar perseguint una estona aquests peixets i anaven com agafats de la mà.

 Les tres estrelles d'Orient.

Una Galera..... gràcies Pere!!!!!

 Aquestes coses petites i transparents que semblen cabretes saltant, són gambes minúscules. Aquí cada cop que en veuen sembla un descobriment... jo amb peixos de colors també faig...

 El que deia... aquí tots se t'encaren, més xulos que ningú...

 Una mena de gorgonia.

 El color del fons marí és espectacular.

 Aquesta estrella era gegant. És nota que m'agraden molt??

 
Jo diria que és una gamba... però si me l'arriben a posar a l'arròs crec que l'apartaria.

 Des de 25 metres al fons.

El capvespre des de l'habitació. Els colors són espectaculars.

I fins aquí Malapascua Island. Ara ja estic a una altre illa, Palawan, on si el tifó no hi ha fet gaire mal us n'explicaré de noves.
Petons a tothom!
Anna

12 comentaris:

  1. Quines fotos més guapes nena... i quina gràcia que existeixi un catfish! com no t'havia d'agradar? Hi havia 100% de probabilitats que fos així. Cuida't les orelles que sempre et passa el mateix. Aquí ja começa a fer fred i comencen els encostipats també. Una servidora està treballant el tema angines ja... petoneeeeeeets!!!

    ResponElimina
  2. Wuapa,

    Es que les imatges aquestes no tenen preu. De veritat, són genials: el paissatge increïble i encara que no hi hagi vida "social", tampoc et cal, estàs enfeinada fent fotos!!! jajajajaja. Com ja et deia és lleeeeeetja, lleeeeetja amb ganes... no sé com no trobes a faltar l'asfalt, els edificis alts i l'estres, jejejejejeje.
    Nosaltres per aquí ja fa dies que tenim boira, fred i gens de palmeres ni de nens jugant a la sorra.
    A veure amb quines imatges ens sorprendràs de Palawan (lleeeetja, lleeetja).
    Continua així: ESPECTACULARS! Vaja "cursillu" intensiu de fotografia que estàs fent. Em demano el primer torn per fer un curs accelerat a la que tornis!
    Muuuuuuuaaa

    ResponElimina
  3. Aaahh! Per cert, ja li diré amb en Pere que es miri les fotos per "descobrir" les coses rares aquestes que veus sota l'aigua.
    Quins colors!!!!!!!
    Muuuuuaaaa

    ResponElimina
  4. Enamorada m'ha deixat la Malapascua Island aquesta! per favor!! aquests llocs son paradísiacs. Espero visitar-ne algun, alguna vegada a la meva vida.
    Nena, segueix disfrutant. Una abraçada molt forta!

    ResponElimina
  5. Hola Anna! Doncs jo, a diferència de la Bel, em NEGO a anar a fer fotos submarines amb tu. Quina vergonya que em faria!!! :-D

    Ostres tu, aquesta illa és el paradís!!! Jo vull! Jo vull!!!

    Fem una cosa... tu ves-t'hi instal·lant (res d'hotels ni coses d'aquestes, sinó que t'hi compres una caseta ben apañá) i, quan ho tinguis tot a punt, m'avises que vindrem tots tres a fer-te una visita :-D

    ResponElimina
  6. Bones de nou,
    Jordi: una idea fantàstica! Nosaltres també ens apuntem a fer-hi una visita (o dues si convé...). Si es que al final t'agradarà viatjar i tot! jajajajaja Quan veus aquestes imatges i els llocs flipes en colors i només penses amb la sort que té de poder fer una viatge així de genial.

    ResponElimina
  7. Jajajaja hi ha tants llocs on hi muntaria un "xiringuito".. Mabul, El Nido.. i Malapascua és clar.. però heu de pensar que en aquests llocs si no fas immersió poca cosa més hi tens per fer.. que no hi ha ni parxís!!!
    Ei, i si algú li ha tocat algo de la Grossa, siusplau que em vingui a veure!!!

    Muà!!!

    Anna

    ResponElimina
  8. Hola wapissima,entre festes, feina i que demà marxo cap al bodorrio suïs, no tinc massa temps per escriure't, encara no sé que em posaré per anar de casament... tinc una crisi d'armari!

    Només dir-te que les dues fotos a on surt una mena d'ou que no saps el que es son esquelets d'eriçons de mar, semblants als d'aquí, cada foradet correspon a una punxa i el dibuix en forma d'estrella o flor que tenen correspon a una sèrie de punxes que en algunes espècies solen ser més llargues o de diferent tamany a les altres, ves amb compte perquè tots solen portar verí(els que tenen mes colors poden arribar a ser mortals, quan estan vius) i fan molt de mal, molt més que els nostres. D'altra banda la foto de la"GALERA"no Lobster(llagosta), que és fantàstica per cert, aquests animalons semblants a una mantis, trenquen les closques dels musclos i petxines amb les potes del davant donant-los cops, si n'hi han per on fas immersió es fàcil sentir-les, impressiona la força que tenen ja que arriben a trencar els aquaris d'un sol cop.

    Bé només dir-te que cada dia que miro el blog em fas més ràbia :b un petonàs i cuida't les orelles!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  9. Hi.. Anna

    You have great time.. :)

    I'm in Iloilo now after 3days move to Davao..

    Have a nice day~~~

    ResponElimina
  10. Lee!
    How are you???
    I hope you haven't had problems with the typhoon!
    Where to go next?
    If you can, go visit Malapascua and El Nido (Palawan) .. Incredible!

    Keep in touch.
    Anna

    ResponElimina
  11. Pere!!!!!

    Què fas amagat darrera la Bel???
    Un eriçó de mar??? Ja podia anar buscant alguna cosa que s'hi assemblés jo... jajaja moooltes gràcies!
    Tinc tota una carpeta de fotos de peixos i "coses marines vàries" per classificar i aclarir què són.. Te la guardo per quan ens veiem o torneu cap aquí!!
    La confusió del lobster per la galera no és tan greu no?? recorda que no distingia els sards de les escórpores...
    Molts petons pels dos i uns quants més per l'expedició suïssa!

    Anna

    ResponElimina
  12. Mare meva... però algú no té ganes d'anar a Filipines... Nosaltres, de tots els països qie vam visitar l'any passat, a aquest hi tornaríem ara mateix! Quins records Snake Island, i els nens de la platja, que... buscaven petxines, oi? Brutal Anneta! Brutal! Per cert, sí, apunta: següent destinació "seca": Etiòpia... Avui hem tingut un dia moooolt autèntic.

    1p des de lluny,
    A i A

    ResponElimina