dimecres, 14 de desembre del 2011

Thresher Shark - Malapascua Island

Us volia explicar la meva primera experiència amb els threhers sharks... uns animals impressionants.

A les 5:00 a.m., encara no era ni de dia, que jo ja estava amb l'equip preparat per anar "in the middle of the sea".. Només vint minuts més tard ja estava a l'aigua. No m'havia ni posat el regulador a la boca que a uns 10 metres d'on era veig saltar a la superfície un d'aquests taurons. Comencem bé...
En aquesta immersió cadascú porta un guia, per seguretat, i jo he tingut sort i he baixat amb el divemaster amb qui he estat fent immersions tots aquests dies i la confiança hi fa molt. 
Llestos, baixem a 30 metres, i ens posem d'esquenes a una paret esperant veure'ls passar.. quasi mitja hora i res.. i quan faltaven només 5 minuts per entrar en deco, i ja havíem dit de pujar una mica, apareix davant meu un thresher shark d'uns 5 metres ( sí, el de la foto). Com que encara no és del tot de dia, veus una ombra que es va apropant, i poc a poc comences a veure que ve directe a tu, que et mira fixament i quan només el tens a 5 metres, sí, sí, només 5 metres, gira cua com qui diu    " uf, de què t'ha anat...". El guia que portes et té agafat, perquè de la reacció no surtis disparat amunt, que pot ser molt perillós... jo m'he quedat glaçada, no he pogut ni apretar el botó per fer la foto ( les fotos són de la segona passada que ha fet ), i de fet el guia ha hagut d'apretar-me la vàlvula de purga per avisar-me que tornés a respirar... només una paraula IMPRESSIONANT. No recordo cap experiència semblant de tensió i emoció. Mai havia vist un animal tan espectacular, tan majestuós..
Ah, i demà hi torno.

 5:00 a.m. des de la platja de Malapascua

 A punt d'entrar a l'aigua i encara no s'ha fet de dia.

Les fotos no són molt bones però heu de pensar que estan fetes a 30 metres de profunditat, sense flash i el tenia a uns 5 metres.

 Media entre 5 i 6 metres de llarg. Impressionant.


2 comentaris:

  1. OSTRES NENA!!!! AIXÒ ÉS UN TAURÓ! I "lu demés" és tonteria. Joer comparat amb els de Sipadan, aquells semblaven de juguet! Que bèstial, que fort, que increïble.
    JO TAMBÉ EN VULL!
    Això de fer immersió és molt "durillu": t'has de llevar d'hora (que encara no han posat ni el sol), has de tenir un Dive Master només per tu (que et cuidi com un pollet), has d'esperar que els Taurons es llevin (o els tirin a l'aigua)...jijijijijiji.
    Res que com que "no t'ha agradat" demà més. La teva llista de gent amb qui pots bussejar està "ampliant horitzons", molt i molt important.
    Les fotos són molt guapes, les del shark, pelin mogudes, però em sembla que a mi "hasta" les lentilles em tremolarien.
    Muuuuuuaaaa

    ResponElimina
  2. Collons quina por! Res res, la mar pels peixos...

    ResponElimina