dimecres, 7 de desembre del 2011

Kota Kinabalu i voltants

He canviat una mica els plans i només he passat un parell de dies a Kota Kinabalu. Aquesta ciutat no té cap encant.. he intentat buscar-li algun atractiu i n'he marxat encara pendent de trobar-lo... no tot pot ser un lloc de postal al que m’havia acostumat.
Aquí pots trobar un mercat de fruites exòtiques i peix fresc durant tot el dia, parades de fideus i sucs de qualsevol cosa.. la gent és molt amable i et pregunta de seguida d’on ets, volen que els hi parlis dels llocs on has estat...
M’ha costat molt triar alguna foto que em convencés i tot i això no ho estic, però us ho volia ensenyar perquè us en féssiu una idea.



Vaixells de pesca a port.

 Arriba el peix fresc.



 El millor d'aquí no són ni els fideus ni el peix ni el marisc.. el millor són els dolços! boníssims.

Impressionant llagosta.


 Mercat del peix.





Amb aquestes noies vam estar tot un vespre xerrant.


 Aquí plou cada dia ( i  cada nit).

 El mercat sempre obert i ple de gent.

 La seva especialitat com deia: els dolços... Olga! m'enrecordava tant de tu!!

 Vaig provar totes aquestes fruites i la veritat tenen totes quasi el mateix gust... un gust semblant al pomelo, àcides.

 
Aquí re inauguro la secció de cartells curiosos ( inaugurada amb una senyal a KL). Aquest cartell és de l'escala del hostel.. evidentment ningú li feia cas...

Illes de Sipa, Manukan i Mamutik
Aquí també hi he fet cap només un parell de dies perquè no podia fer immersió enlloc i amb snorkel veies molt poca cosa...


Sipa Island
Aquesta illa és on van els kotakinabalencs a passar el dia... maca però massa turística pel meu gust.


 Aquí s'aprofita tot l'espai.. amb aquest boat he anat fins l'illa i ens ha fet de tranfer fins les altres.







Els Rescues.. 

 La majoria de la gent no sap nedar però són molt apanyats i fan snorkel amb "xalecu salvavides" ( almenys ells no s'han cremat l'esquena ).

Si t'endinsaves una mica a l'illa et trobaves alguna caseta d'aquestes. 

 Els dibuixos no tenen desperdici! Stingers = aguijones = punxes. Així doncs, perquè dibuixen un pop???

Manukan Island
Illa més petita, tranquileta i amb molt poca gent.







 Senyors... mireu quin invent que tenen aquesta gent ( segur que PADI ja ho té com a especialitat). Això és un mini submarí.. sí, sí, tal qual! Quan vaig veure que sortien de l'aigua, per un moment vaig pensar que estaven gravant alguna pel·lícula de l'Spielberg. Van asseguts com si anessin en moto i porten l'ampolla davant que va conectada al regulador.. el cert és que no ho vaig acabar d'entendre però feia la seva gràcia.





Mamutik Island
En aquesta illa sí que no hi havia ningú!




L'illa per mi sola! 

 Només hi ha platja i selva.




I fins aquí Malàisia!
Coses que m'havia deixat de dir i que m'han resultat curioses:
- Condueixen per l'esquerra i és un caos cada cop que vols creuar un carrer ( no tenen pas per vianants).
- La lluna aquí es veu al revés!!! en comptes de creixent i decreixent, es veu com si fos una tallada de meló, mitja cap per amunt o mitja cap per avall.. amb això vaig flipar!
- Tenen una obsessió amb els Records Guiness ( hi ha una edició pròpia malaia) i una molt pitjor: el karaoke.

Avui ja us escric des de Manila, a les Filipines.
Petons per a tothom!!!
Anna

7 comentaris:

  1. Anem a pams.

    1) JO VULL TASTAR LA LLAGOSTA XXXXXXXL AQUESTA!!! Fa una pinta que plores :_(

    2) tema "aguijons": jo diria que no és un pop, sinó alguna mena de medusa xunga tipus "caravel·la portuguesa" que tenen "tentacles" (ja sé que no són tentacles però així ens entenem tots) molt llargs i que, efectivament, punxen i molt (t'hi pots quedar)

    3) no he aconseguit resoldre el per què la lluna es veu així. Continuaré donant-hi voltes. Si avui no dormo, serà culpa teva.

    4) petons i abraçades a tope com sempre! Ja tinc ganes de tornar-te a veure i anar a bussejar plegats.

    5) si anem a bussejar plegats, guies tu que seràs la "veterana"

    6) no hi ha punt 6 però no m'agraden els números imparells.

    ResponElimina
  2. Bon dia!!!!

    Ostres tu si que ha anat ràpid això de Kota Kinabalu. Pensava que tindria més encant i que seria la "Ciudad de vacaciones 2". Tot i això, de veritat que es veu curiós el lloc. Les illes són una passada. A que no hauries dit mai que tindries una platja absolutament tota per tu???? jajajaja Coses que té Àsia.

    M'apunto a tastar la "pedacho langosta" aquesta, quan quedem per sopar?
    Sobre el cartellet em sembla que és una medusa, el que passa que el que va dibuixar no tenia molt clara la diferència entre medusa i "pulpo"...
    Puc donar fer que condueixen per l'esquerra i que fa com una sensació rara quan tot de cop fan la teva primera rotonda asiàtica, al revés d'aquí (coi que t'espantes i tot pensant que el senyor conductor s'ha confós...).

    JORDI: La lluna es veu al revés per que estàs al revés... És molt fàcil, mira't la "bola del món" (aquella que us regalaven als nens per la comunió) i veuràs que Malàisia és al revés, "pu lu tant": la lluna és al revés jajajajaja.
    Estic totalment d'acord en que a partir d'ara la que guia les immersions és l'Anna! Ah! i no val a tirar la boia i que et vingui a buscar la barca! jejejejeje

    PD: Les fotos em continuent fascinant. Ni lleig, ni res. Contiuna mostrant-nos les coses que veus. Please.
    Per cert, veus com acabes parlant amb la gent???

    Muuuuuuuuaaaaaaaa de dos d'aquí

    ResponElimina
  3. Guapos!!
    Aquí a Manila està diluviant!!! i fa dies que no veig el sol!
    Sort que demà ja marxo cap a Cebú i després de 10 hores de bus i un ferri arribaré a Malapascua on tornaré a fer immersió!!! síii!!!!! a veure els thresher sharks i les mantes gegants.
    Us trobo a faltar! Mooolts petons,

    Anna

    ResponElimina
  4. Ets la meva Juana de Arco, què valenta i sàbia ets!!! Hem flipat amb les fotos, totes expressen una poesia visual que arribar a la bellesa autèntica sense artificis com a occident.
    Déu meu, com t´envejo...i nosaltres fent fotos a Disney...aixó sí que fa riure!!!
    (Súper encertats els comentaris: les senyals per exemple són genials!!!) Si us plau, no deixis de engrandir aquest blog tant interessant com tu!
    T´estimem mooooolt, campiona!

    ResponElimina
  5. Hola wuapa!

    Aprofito que en Pere acaba de marxar cap a la nostra Escala per fer una ullada al teu blog... Es que M'ENCANTA!!!! De veritat, les fotos són genials i són molt representatives.

    Potser que et posis el traje de busso per moure't per Manila, no? Jolin quin temporal més estupendo. La foto de la senyora (suposo) amb el paraigua no té pèrdua. M'agrada molt i molt. De fet, em sembla que no podria escollir-ne una de sola... o sigui que te les compro TOTES!

    Tema senyals: creute'ls per que hi són, el que passa que hem d'estar oberts de ment per veure'ls... Mira el que ha passat amb la Cris i CIA, serà que no és gran Filipines? Les coses no passen per què sí, que lo sepas... jejejejeje

    Ara buscaré al nostre amic google la illa aquesta, per situar-te al mapa del món.

    Aiiiiixxx, disfruta molt, continua rient, continua voltant i no t'oblidis d'explicar-nos-ho!

    Muuuuuuaaaaaaaa

    ResponElimina
  6. Mirant el teu blog és com féssim un remember, ens encanta!
    Mamutik island... no t'ha sortit cap "lagartito" per allà? impressionen, oi?

    1p,
    A i A

    ResponElimina
  7. Lagartito dels que corren per terra??? No pas.. On en vaig veure un d'impressionant va ser a Mabul.. caminava "tan campante" pel costat de la cantina..
    Petons,
    Anna

    ResponElimina