diumenge, 15 de gener del 2012

Amed - Tirtagangga i voltants de la costa nord

Quan en Pere em va aconsellar que anés a Bali i em va dir que és un dels llocs on li agradaria viure, m'intrigava el per què seria... ara veig que no li falten raons i crec que jo n'hi afegiria i tot!

Bali és increïble... té un no sé què que no es pot atrapar amb cap foto i que fa que et plantegis el no seguir viatjant i quedar-t'hi una llarga temporada.. O almenys el que he vist i viscut fins ara...

Tot és tant intens que no acabes de creure-t'ho.. ceremònies hinduistes, les terrasses d'arrossars, la gent encantadora, els temples plens de libèl·lules... els colors, la pluja, el terratrèmol i l'alerta de tsunami!!!

Amed
Totes les cases tenen els seus petits temples i altars on fan les ofrenes als seus déus.

Un dels principals carrers d'Amed i volcà Agung al darrera. 

Nenes amb qui compartia llargues estones.



Una curiosa amistat...

Pura Lempuyang o Temple del Dragó.

Per arribar fins aquí vaig haver de pujar una hora d'escalons en mig la selva.

En arribar estava jo sola...







La gent és molt molt entrenyable... 

Vaig aparèixer per casualitat en mig d'una ceremònia hinduista i clar... ja em teniu allà asseguda amb ells...



 Un cop acabada agafen de nou les ofrenes i anem cap a un altre temple.

 I escales amunt altre cop...



 Arribem al Pura Black.

 Aquest cop ja em conviden a assistir a la ceremònia.






De camí a Amed.

Treballant els arrossars.



Les terrasses escalonades d'aquesta banda de l'illa.



En aquesta zona com que no hi ha ni bus, ni cap transport públic el millor és moure's en moto! S'ha de tenir en compte que condueixen per l'esquerra, que no fan servir cap intermitent, tenen una conducció força temerària i que sovint són camins de terra!

Tirtagangga
Palau de l'aigua a Tirtagangga.





Tot és ple d'estanys i estàtues.

Si vols t'hi pots banyar.. això si no hi caus de manera accidental...



Les flors són una de les coses que també et sorprenen.. a pertot hi ha mil flors de colors.

Estàtua de Buda.

5 comentaris:

  1. Bali és Bali .... espectacular!!
    Quins colors mes fantàstics, però sobretot el verd omnipresent. Aquesta gent tenen una mirada que desprèn bondat.

    Veig que no portes una càmera qualsevol. Una Canon G12 ideal. T'han aconsellat molt be ;)

    Una Abraçada.

    Jordi Grasiot

    ResponElimina
  2. Doncs t'asseguro que a cap de les fotos he pogut captar tot el que és... és que s'ha de viure!!

    Cada racó és únic i impressionant.. i la llum.. la llum és una altre! Jo crec que la llum d'aquí intensifica els colors.

    Ei, com sabies que porto la Canon G12?? me la vaig haver de comprar aquí perquè portava la G10 i la vaig trencar :(.. i es clar, aquí et pot faltar qualsevol cosa menys una bona càmera! N'estic encantada però em quedava amb la G10..
    I sí, estic dacord, m'han molt ben aconsellat!!

    Petons!

    Anna

    ResponElimina
  3. OOOOOOHHHHHH!!!!!

    Em demano la jubilació a Bali! Jo també vull venir....... Quina passada, la llum, els colors, la gent. Quantes fotos hauria fet a la gent... Amb les que has penjat n'he vist tants de retrats fantàstics que hauria fet...
    Gràcies per anar-bos ensenyant el món a trossets!!! MÉÉÉÉÉÉÉSSS!!!!

    Muuuuaaa

    PD: "PALIGROSA" amb moto, moooooolt bona la de la moto! Per cert, com portes el tema rotondes "al revés"??? jajajajaja

    ResponElimina
  4. Quines imatges nena, fan venir ganes d'enviar els llibres, editors i periodistes a fer passeig i venir a Bali! Ja t'he dit que si no et surt el tema submarinisme et facis fotògrafa!!!! La llum és espectacular i els colors semblen retocats amb photoshop!!

    realment és un "gustasso" poder fer aquestes escapades pel món asseguda a la cadira de l'oficina.

    petons!

    ResponElimina
  5. Bel!!! tu aquí et tornaries boja amb els retrats!! tenen una expressió tan neta.. no sé com dir-ho, però són autèntics de veritat..

    Amb la motillo he tingut els meus "sustos" perquè quan portes una estona sense pensar-hi i en veus una altre de cara, te'n tornes a recordar que condueixen per l'altre banda.. i sort en tinc que aquí no hi ha cap rotonda!!


    Alba!!! Felicitats avui pel teu cumple... i... ho puc dir?? ho puc dir??? o ho dius tu????

    Muà!!

    Anna

    ResponElimina