dimecres, 25 de gener del 2012

Nusa Lembongan - Bali

Nusa Lembongan és una illa emparentada amb Mabul segur... també té una llum que fa que els colors siguin encara més vius. I uns canvis de clima que sempre t'enganxa desprevingut...

Està situada al sud-est de l'illa de Bali i fa uns 8 kms de llarg. Juntament amb Nusa Penida ( l'illa gran) i Nusa Ceningan ( l'illa petita) el principal atractiu que tenen està sota l'aigua.. i, como no, jo ho havia d'anar a veure... 

A Nusa Lembongan i Nusa Ceningan he vist taurons, tortugues, uns esculls ( arrecifes per nosaltres Bel!) espectaculars i dofins saltant a la superfície!! I a Nusa Penida l'espectacle de les mantes! Allà hi ha un Manta Point de veritat i les mantes més petites fan dos metres! Passen "volant" per sobre el teu cap i amb la boca oberta... reconec que el primer cop que se t'acosten fot mitja por..

Per arribar a Nusa Lembongan tens vàries opcions des de Sanur, la més barata i autèntica és anar amb aquests boats locals.. evidentment jo també vaig voler anar al sostre!! Al fons el volcà Agung.

The beach.

Des de Nusa Lembongan veus la costa de Bali on sobresurt el volcà.

L'activitat principal de l'illa és la recollida i secat d'algues.



En tota l'illa no hi ha cap cotxe, tothom es mou en moto o bici, i per transportar coses pesades amb carros.

Les cases típiques.

Un cop secades les algues, les envien cap a Europa per fer-ne cosmètics. Si sabéssiu la pudor que fan no us compraríeu cap crema!!

Hi han coses aquí que no em deixen mai de sorprendre...

L'aigua té mil tons de blau...

I en dos minuts canvia el temps...

i tens la tempesta del segle...



Per fi he acoseguit saber com treure aquell verdós de les fotos de sota aigua!!! Quins colors eh?!

A la platja dels mushrooms està ple d'aquestes formacions de coralls en forma de bolets.

Pels que no es creuen que amb l'aigua a 28º passes fred!! Traje de 5mm i estava congelada!!!

Manta vídeo...

 Aquest em va agradar...

Espectacular el cel de cada capvespre.


7 comentaris:

  1. Wuaaaaapaaaaa!!

    ÉS LA COSINA BALINESA DE MABUL!!!!! Segur que si miressim els origens estan emparentades! Ja tenim el Mabul1 i Mabul2 (de què em sona això de 1 i 2...) jajajajajaja
    Res que si t'hi estàs més temps et trobaràs que "hasta" l'aigua de la dutxa a 40º et resultarà tèbia.
    Però jo sóc testimoni, que al cap d'una estona, tot i tenir l'aigua a 28º FA FRED! I què faré jo aquest estiu amb l'aigua a 18º del Mediterrani? Pos res: escalfadors rotllo Eva Nasarre i samarreta "empalfada" de Damart, i esperar que el sol de l'estiu l'escalfi i passi de 18º...
    I ara al liu: què has fet per treure el tó verdós de les fotos??? Necessito una explicació urgent i didàctica de com fer unes fotos "aspactaculars" de la muerte.
    Per cert estàs estupenda a la foto, t'he reconegut per l'ordinador taronja!!! jajajajajaja. Es que disfressats "d'espermatozoo" costa molt de reconèixer-nos...
    Els llocs són de paradís en paradís i tiro per que em toca. No sé si podria escollir un sol lloc per visitar. Les fotos de postal et fan perdre el sentit i et venen unes ganes de voltar i viatjar per aquest món de déu.
    PLEASE: MÉS FOTOS, MÉS FOTOS, MÉS EXPLICACIONS DE TOT! I els bitxos, continuen tenint la mida de "Mabul"?
    T'escric llarg i estès aquests vespre...

    Muuuuuuuaaaaaaa

    ResponElimina
  2. Ostres, es que estan molt bé les fotos de l'aigua...

    ResponElimina
  3. M'encanta la foto de les barques i el senyor pescant... Genial! I la de la senyora amb la moto i el "paquetet" al cap? Jo també les hagués fet!
    Ai, i els "arrecifes" amb tots els peixets... Quins records compartits!

    ResponElimina
  4. Ei!!!Aquestes fotos són de fa uns deu dies i ja he anat i vingut de dos llocs més! Però com que ja se sap que amb això d'Internet i les conexions d'aquí mai acaben de tirar doncs se m'acumulen els llocs i les fotos per penjar! A veure si avui que tiro cap a la capital tinc més sort i en puc penjar alguna més! Que us vull ensenyar una cosa molt gran que he vist!!!!
    Ah! i d'aquí una setmana ja marxo cap a Tailàndia.. que ja quasi he esgotat el visat dels 30 dies..

    Petonassos!!!!

    Anna

    ResponElimina
  5. Jo el que em pregunto de tot plegat és... per què la Bel ha necessitat tres posts per escriure el que podia haver escrit en un de sol? Ahhh... misteris de la ciència xD

    Per cert, Anna. Jo també flipo amb els colors. Com has tret el to verdós? Perquè, curiosament, no li has respost a la Bel, jejeje... et vols guardar el secret per ser l'única que fa "afotus" de la muerte, eh??? :-PPPP

    ResponElimina
  6. Jordi: es que sóc lenta i quan em miro i em remiro les fotos, llavors em venen ganes de tornar a escriure. Ja saps que l'Anna i jo no parlem gaire... jajajajajajaja (considera que tres posts no son res de res, això vol dir que m'estic reprimint!)

    Anna: això, això, el to verdós què? sobre les connexions, internet va com va, però considero que no ens podem pas queixar, tenint en compte els llocs on viatges, encara com hi ha cobertura amb el mòbil!!!! Que et veig fent senyals de fum o enviant un telegrama, com "antes"!!!! jajajajajaja

    Muuuuuaaa

    ResponElimina
  7. Jajajaja que bons que sou!!!
    Cap misteri amb lo de les fotos!! Al final li he fet cas a en Pep i les tiro amb RAW, llavors vaig al programet de la Canon i em va explicar com ajustar-ho ( que si balanç de blancs, que si saturació, que no sé què del soroll de l'iso.. ara es veu que la iso té veu???...) i poca cosa més faig.. desapareix el verdós i tornen els colors!
    Ei però ja veureu que no ho he aconseguit amb totes les fotos..

    Petons!!
    Anna

    ResponElimina