dissabte, 18 de febrer del 2012

Nord de Tailàndia

A lo tonto a lo tonto ja porto 3 mesos....

Després de 12 hores tancada en un bus ( i fent només dos parades) arribo al nord de Tailàndia, a la regió de Chiang Mai.
Aquí el clima és més temperat i a la matinada notes el fred ( que ja ni recordava la sensació).

Veient les possibilitats de la zona, vaig decidir apuntar-me a fer un trekking de dos dies per aquesta regió. I fora de l'aigua, ha estat de les millors coses que he fet fins ara!!!.

Llargues caminades enmig de la selva, ruta amb elefants, rafting pel riu amb barca i després sobre plataformes de bambú, visitar les tribus del mig de les muntanyes, pescar peixos amb les mans que després ens van cuinar la mateixa gent del poblat, menjar amb les mans i dormir al terra de les seves cabanes.. una experiència per repetir-la!!

Aquesta planta que hagués jurat que eren bledes, és la planta del tabac! 

Aquí va començar la ruta! Érem sis i el guia.

Començàvem fent una ruta amb elefants.. aquest es va arrencar a córrer al veure un gos i quasi em tira per un precipici! Jo agafada a les orelles com podia...

Camí estret i gens fàcil.



Al poblat Akha. Abans la seva activitat principal era l'agricultura, però amb l'entrada del turisme cada vegada estan més enfocats cap aquí. Tot i que tot està molt preparat per "acomodar" al turista, pots veure com ells viuen el seu autèntic dia a dia.

La gent és molt autèntica i entranyable!

Ni jo parlava el seu idioma, ni ella el meu.. però ens enteníem igual!!!

De camí al segon poblat.

Ens vam estar banyant al riu.. (en aquesta part no clar.. on hi havia més aigua!)



Les cabanes on vam dormir.

Al poblat de Longneck. Aquest poblat l'han adaptat com a mercat d'artesania pel turisme i tot el que hi venen ( bàsicament peces tèxtils) estan fetes per elles.

Ja de ben petites porten amb molt d'orgull aquests aros per allargar el coll.

A la part de davant hi ha la "botiga" i darrera  viuen ells.



Hi ha dones amb uns colls increïbles... Em van explicar que amb el temps es perd la musculatura del coll i que han de seguir portant aquests aros per poder mantenir el cap dret.

Aquests aros només els porten les dones ( els homes no s'allarguen res ;) ).

 
Vaig voler-ho provar però només vaig aguantar per la foto... molt incòmode.





També vam visitar un jardí d'orquídies i un "papallonero" ( no sé com es deu dir el recinte on hi han papallones..)

Nota important: Per a qui vulgui fer un trekking de dos dies i vulgui fer moltes fotos que s'emporti dos bateries! i que pensi que en els poblats no hi ha electricitat per carregar res... Jo no hi vaig pensar i només vaig poder fer fotos del primer dia. Si em passen fotos del segon dia ja les penjaré.

Petooooons,

Anna


9 comentaris:

  1. Pregunta important de la Laia (un cop vistos els lindos gatitos i demés amics....): i quan torna la Anna???
    Qué li he de dir??
    ;-)
    petons de les meves noies¡¡¡
    toni

    ResponElimina
  2. jajajaj el que li dic jo a la Laia és si vol venir uns dies aquí amb mi!!! estic segura que li agradaria molt molt!!!

    Petons grans als tres!!!

    Anna

    ResponElimina
  3. Wuapaaa,
    O sigui que si no m'equivoco has estàt fent la zona o una part del que s'anomena el Triàngle d'Or, on es veuen les dones girafa (les dels collarets al coll) i era tradició cultivar opi (ara s'han passat a la metaamfetamina i l'heroïna). Res, que és el que té el voltar, que veus de tot!

    Quin animal et queda per veure d'aprop? Has vist micos (de mides, colors i tipus diferenst), taurons varis, mantes gegants, peixos de colors variadíssims, tigres, dragons de comodo (o llangardaixos grans), elefans... El pròxim un os polar???? jajajajaja. Nooooooooo, ja ho sé! que et falta el camell, seria ben curiós en mig de la selva. O una pitó de 2 metres penjada al coll, a "modu" de "boa emplumá". Sorprent-nos...

    Quin colors més genials! Em sembla que no se't dóna gens malament fer "retratus", tot i que les papallones i les orquídies no tenen res a envejar... Aiiiixxx, quina enveja...

    Més please!

    Muuuuuaaaa

    PD: Estàs més morena tu que la senyora dels collarets raros al coll... (fixa-t'hi, ja veuràs com és veritat!).

    ResponElimina
  4. Guapaaa!!!
    Sempre vaig endarrerida amb els posts aquests.. això és de fa ben bé 15 dies..
    És una passada!!! una experiència per repetir!!! ( i ho faré sens dubte).. però ara ja em toca una mica d'aigua perquè estic perdent les escates i les brànquies!
    Koh Tao és fantàstic però ja t'ho explicaré més endavant!!

    L'animal a terra ferma que més m'ha agradat és el tigre.. sense cap mena de dubte! Si m'haguessis vist com em vaig emocionar...
    I l'animal d'aigua el thresher shark... seguit d'aprop per el while shark, els nemos i les tortugues gegants de Mabul!! és que els de l'aigua és molt difícil de triar!!!

    El moreno sí que és veritat que supero inclús als "lugareños".. però clar, com que ells a sobre fan servir cremes amb whitening effect.. m'ho posen més fàcil!

    Vaa, que intento penjar algo ara!

    Petons a cabassos!
    Anna

    ResponElimina
  5. A veure tinc un dubte que no sé com ning´´u se l'ha plantejat... les dones s'allarguen el coll però en canvi segons tu els homes no s'allarguen res de res.... i com ho saps això? Has fet una estadística??? :-D
    Molts petons i segueix disfrutant!!!!

    ResponElimina
  6. Bon dia!!!!!!

    És veritat!!! Ens havies de fer una estadística! De fet, hi ha coses que no cal comprovar. Suposo que fent una enquesta a les senyores "lugarenyes" té la resposta. Tingues en compte que aquests aros del coll, el que fan és afeblir tota la musculatura, les vèrtebres del coll i tot, i que si intentessin treure-se'ls es moririen per que els seria impossible aguantar el coll. No vull pensar quins efectes secundaris tindria en d'altres llocs. I aquí queda dit això!

    Muuuuuuaaa

    ResponElimina
  7. A veure Jordi..
    L'estadística que em vau demanar és moolt xunga de fer l'estudi.. i viendo lo visto prefereixo aportar l'informació que m'expliquen.. per tant, tot el que sé és perquè m'ho han explicat!!!
    mooolts petoons!

    Bel, guapa!!!
    Estic amb tu... a mi lo que m'expliquin i aquí ho deixo! jajajaja.
    Més petoons!

    Anna

    ResponElimina
  8. Hola campiona!!! Quins colors més "chulos" tenen les fotos!!!
    Suposo que vivint milers d'experiències fantàstiques que no es poden explicar al blog... xerrar una estona amb algú interessant, jugar amb els nens a la "petanca amb pedres", provar menjars exquisits, inmersions, etc...
    Espero que després de tants viatges segueixis valorant molt i molt tot plegat!! Doncs desde terres catalanes es troben molt a faltar! I pagariem una fortuna per viure-les uns dies!!
    Una abraçada ben forta!!! I a passar-ho bé a Ko Tao!!
    Albert

    ResponElimina
    Respostes
    1. Albeeert!!! no saps com m'enrecordo de vosaltres.. i sobretot de tot el que m'havies explicat de Koh Tao! que sort que al final no ho vaig triar com a primer destí perquè m'hauria quedat directament aquí!
      Gràcies per tot, no us estaré mai prou agraïda!!

      Per cert, us he d'explicar una cosa.. a veure si podem parlar aviat!

      Petoooons!
      Anna

      Elimina