dijous, 9 de febrer del 2012

Bangkok

Quan veus coses increïbles en tan poc temps, sempre creus que ja res et pot sorprendre més.. va, i arribo a Tailàndia..
Quan creus que una gran ciutat serà com una de tantes altres, i hi passes sense gaires expectatives... va i visito Bangkok.
Bangkok és  un atabalament per als cinc sentits...són mil i un mons en una mateixa ciutat, tots dins l’atmosfera del budisme.. Temples a cada cantonada que no et deixen indiferent, fileres de monjos amb túniques taronges i parades de menjar pertot arreu..

Com a bona backpacker m’he allotjat al gueto motxiller.. això és com una gran representació de les Nacions Unides... hi ha gent d’arreu del món (menys catalans i espanyols.. suposo que els catalans van delegar en mi... ;) ).
Això sí, has d’anar previngut, i sort n’he tingut aquesta vegada de les recomanacions de la Vane i el Dani, i la Gemma A.  Moltes gràcies perquè me n’he salvat d’alguna gràcies a vosaltres!!

Per cert, com a curiositat us diré que estic a l'any 2455! sí, sí.. aquí van segons l'any de Buda que és 443 anys abans que nosaltres! I el seu "cap d'any" és a l'abril!

Pròxima parada... encara no la tinc clara...

Moolts petons,
Anna

Per cert, estic molt contenta perquè he tornat a ser tieta postissa i ja ha nascut l’ANNA!!! Moltes felicitats i petons als quatre!!!!


Temple de Bowonniwet Vihara. El primer temple que vaig visitar aquí i em va impressionar molt.

Tot està treballat al mínim detall i constantment els estan restaurant.

Dos representacions de Buda enmig del temple.. impressiona de veritat!

Buda ajagut. Representa l'estat de nirvana final al que els budistes esperen arribar.

Aquest animaló és més gran del que sembla a la foto.

Clavat a la Gina!!!
Els gats també mediten amb els monjos... serà aquí.. perquè no m'imagino la Gina meditant..vamos.. ni així de quieta...


 Vistes del conjunt de temples de  Phra Kaeo al Gran Palau Reial.

Temple del Buda de maragda.

L'arquitectura és impressionant.



 Els monjos amb les túniques taronges ja formen part del paisatge habitual que veig cada dia.

Temple d'Angkor ( Cambotja ). No, no hi he estat encara, només és una reproducció que tenen, molt molt currada!!

 Miris on miris tot és ple de representacions i simbolismes.



A pertot hi ha murals pintats amb uns detalls increïbles.

 El Gran Palau Reial.

 Me! A dins el tuk-tuk!

 Vale.. portava guia, portava mapa... i ara davant això a veure qui és guapo que s'orienta! Diria que més del 70% de les indicacions només estan en tailandès, i ja ni us explico quan surts de Bangkok!

 Això també és Bangkok.

I això...

3 comentaris:

  1. Bon dia preciosa! Les fotos són una xulada com sempre i tu estàs d'un moreno enveja total nivell 10! M'ha encantat el moment meditació gatuna...si la Gina no s'està quieta, imagina't l'Arte! i ara m'ha vingut al cap...Buda no el representen amb la panxa aquella grossa? Com és que aqui el representen ben primet i guapo? Ale, a investigar :) Espero que si no la propera parada, la següent sigui Singapur! perquè si no vaia una gràcia que em farà...ajajjaja un petonàs

    ResponElimina
  2. Wuapaaaaa!!!! (Ho veus com ja ets nativa al 100%? jajajajajaja)

    I jo continuo amb la pregunta: la postura del Nirvana, no té més pinta de "migdiada veraniega" de les que es poden fer per les nostres terres? O més aviat de l'expressió aquella que diu: "No tengo gana de ná, namá que de morime...".

    Doncs, la veritat, pinta molt increïble Bangkok (sort que no estaves massa convençuda, que si no...). I dues paraules per descriure els temples i la currada de pintura i detalls: IM-PRESIONANTE.
    Ja que tenen la mà trencada a restaurar coses i construir detallets, i si els donessim a acabar la Sagrada Família? No en faríem més via??? Pregunto...

    Els gats del món! Jo tampoc hi veig al Harry meditant, si de cas jugant amb l'escombreta aquella que surt a la dreta de la imatge.
    Els lletreros tenen el seu punt, però el principal problema no és només entendre'ls, sino saber si senyalen, amunt, avall, dreta o esquerra.

    Per cert: explica alguna aventura d'aquestes que t'has escapat, vaaaaaaa!!! jajajajaja. Please, que una backpacker sense una anècdota no queda creïble!

    Muuuuuuuaaaaaaaa

    PD: Res a dir de les fotos, i el detall en blanc i negre i les túniques de taronja, una idea genial! M'encanta!

    ResponElimina
  3. Alba!!!! He fet el meu treball d’investigació i aquí practiquen el Budisme Theravada, que és una de les escoles del budisme original.. per això els budes que veus són una mica diferents!!!
    I Singapur ens espera en res!!! Muaaaaà!!

    Bel!!!!
    Com que abans d’anar a un lloc em miro una mica com va tot.. això de les postures de Buda ja m’ho sé!!! T’explico.. ( ja estic feta tota una experta..)
    Buda ajagut: moment del nirvana o il•luminació o la mort de Buda.
    Buda assegut: moment que està ensenyant o meditant.. i si la mà dret està cap avall és que està controlant els dimonis del desig, si les mans estan creuades és que està fent girar la roda de la llei.
    Buda dret: està beneint o controlant les forces del mal.
    Buda caminant: es quan torna a la terra des del cel.
    Bangkok pinta molt bé.. però quan arribes a l’aeroport veus a pertot cartells de “Tailàndia el país del somriure” i ja me’n enric jo del somriure tailandès! Mare meva que bordes! Suposo que estan tan farts de turistes que és la cara que els hi queda...
    Petoons i us seguiré informant!

    Anna

    ResponElimina