dilluns, 20 de febrer del 2012

Chiang Mai

Aquesta ciutat del nord de Tailàndia és quasi parada obligada per qui volti per la regió.
Un lloc tranquil, on per fi la gent et somriu i et fa sentir un més de la ciutat. Hi arribes per un parell de dies i t'agafen ganes de quedar-t'hi una setmana..

La part antiga de la ciutat està emmurallada i amb un fossat, i a cada cantonada pots trobar-hi un temple. Tots diferents, tots interessants.

Aquí una petita mostra.
Petoons!

p.d. d'això ja fa 15 dies! ara estic a Koh Tao!!
p.d2. Ah!!!! i ja ha nascut la NONA!!! Petons als tres Eva i Xevi!!!!

Més petoons,
Anna


 Wat PanPing ( la paraula "wat" vol dir temple en tailandès).

 Wat Umongmahatherachan, la part antiga.

Al mateix wat però a la part meva recent. Dins sempre hi ha una representació gran i daurada de Buda.

 Els arbres són molt venerats pels tailandesos.



 Wat Phan On. Aquests "gongs" si els fregues bé amb les mans fa una resonancia molt forta.. però no tothom ho aconsegueix..

Wat Chedi Luang.

 Representacions de Budes a l'interior.

 Aquest arbre és enorme!!!

Aquest enorme chedi és de l'any 1441 i va ser destruït per un terratrèmol. N'han fet una restauració parcial.

 Buda ajagut.

Una representació molt diferent de Buda. 



 Wat Phan Tao. Aquest wat és fet de panells de teca i s'aguanta sobre 28 columnes gegants també de fusta. Dins s'hi guarda una relíquia de Buda i d' Aranants.

 No, no he fet escala a Holanda... En el mateix recinte hi ha un jardí enorme de tulipans de tots els colors.

 Una representació de Buda.

 Wat Phra Singh. És considerat l'estrella dels temples del casc antic i on hi ha la imatge del Buda principal de la ciutat.



Es fan tot tipus d'ofrenes. 

 A l'interior de Wat Tung Yu.



Pels carrers de la ciutat et pots trobar tot tipus d'espectacles. Els balls tradicionals que feien aquestes nenes han estat dels millors.

Aquí pujo un vídeo amb l'actuació de l'aquestes nenes.. no es veu massa bé perquè l'he hagut de reduir de qualitat per poder-lo penjar! només perquè us en feu una mica la idea..


5 comentaris:

  1. Bon dia!!!!

    Estava remirant les fotos i m'ha vingut al cap que els temples és com aquí les esglèsies, que tires una coça i t'apareix una esglèsia: no importa que sigui al mig del no res, segur que hi ha una esglèsia! I veig que Tailàndia és el mateix amb els temples, vagis on vagis n'hi ha per triar i remanar.
    El que també em té fascinada són les diferents imatges de Buda. Deu ser que, depèn com es despertava aquell dia feia una cara o una altra. Variopintu que és el senyor aquest!

    Imagino que ja deus estar ben instal·lada a aquella illa lletja (vaja com totes les que has visitat...). Estudia molt, que si no et quedes sense vacances!!! jajajajajajajaja

    Muuuuuuuuuuuuuaaaaaa

    PD: S'ha de reconèixer que a aquestes nenes els han tocat amb el do del ball i el ritme. Es deuen haver quedat tot el que no em van donar a mi.

    ResponElimina
  2. Per cert, si et mires totes les fotos hi ha una quantitat de color que no s'acaba. No sé si és la llum, el lloc o es que nosaltres som d'un soso que no ens aguantem. Em sembla que fan servir tots els colors del món per vestir, decorar i per il·luminar qualsevol cosa. I nosaltres amb la mania minimalista i unicolor per tot...

    Que no tenim ni glamour ni classe! jajajajaja

    ResponElimina
  3. Uf!! t'agradaria taaant! és que mires a qualsevol racó i tot t'agrada! ja sigui muntanya o platja.. jo sempre m'he quedat amb la platja, però la muntanya d'aquí et fa dubtar!!
    L'illa lletja lletja com totes.. ja saps que només les trio així i a veure si aviat puc penjar-ne alguna foto..
    I saps què?? m'estresso de tanta tranquil·litat!!!!!!!!

    Petons a cabassos!!!!

    p.d. ara sí que estic morena morena...

    ResponElimina
  4. OOOOh nena jo vull venir a koh tao....potser al novembre si tornem farem una setmaneta a bali i una altra setmana a Koh tao.....per canviar una mica.....penja tantes fotos com puguis de koh tao, pq em fagi una idea de com és, vale???i si hi ha algun racó més o illa a tailandia que valgui la pena m'avises!!! però sobretot fes fotoooos!!!!

    Un petò i m'alegro que hagis trobat gent catalana!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Guapaaa!!!

      Això és una passada! i a les fotos no es pot apreciar ni la meitat del que és!
      Com que ara Bali ja ho coneixeu mireu de venir a Tailàndia!!

      A veure si conec més coses del voltant i es pot fer un intinerari xulo!

      Moolts petoons a tots els bisbalencs!
      Anna

      Elimina